søndag den 23. december 2018

4. søndag i advent og idé nr 9


Kære læsere...



Så blev det 4. søndag i advent og det er juleaften om et øjeblik. 


Jeg sidder her i mit køkken med et krus varm cacao og hygger med lidt last minut julepynt. 

Min hjerne holder aldrig helt fri og der er konstant ideer der skal afprøves.

 Og i dag er der masser af tid. Har huset for mig selv, flæskestegen og anden er taget op og ligger i køleskabet og      tør langsomt op. Julegaverne er for længst købt og pakket ind. Huset er ryddet op og rengjort. Nu mangler kun                     juletræet at blive pyntet og det gøres i morgen til julemusik og hygge. 


                                        Så dybe vejrtrækninger, stearinlys og afslapning i dag. Dejligt. 


                                                                    Dagens idé er mini julepynt. 




Slikkepinden og sukkerstangen er lavet af rød/hvidt garn og lim. 
Til slikkepinden har jeg brugt et lille stykke af en grill pind. 
De små strømper i filt er klippet i frihånd og øverst har jeg limet et stykke fra en vat rondel. 
Skøjterne er også klippet ud af filt, de er dog lavet dobbelt med ombukket nederst, så der var plads til at sætte en klips imellem. Så er de limet/syet sammen. De kan pyntes præcis efter ønske. 
Til sidst har jeg klippet 2 strimler filt på 18 og 25 cm, bundet en løs knude og klippet en bue der spidser lidt til yderst som næb. Jeg har limet en lille perle fast som øjne. Vupti små fugle. 
Meget nemt pynt. 
Der enten kan hænges op enkeltvis eller evt på en lang snor. Måske som pynt på et barns lille juletræ. 


Jeg håber, I blev inspireret til at sidde og lave lidt jule-hygge-pynt her dagen før den store aften. 


Nyd dag og hinanden. 


På gensyn i morgen. 
Knus Chapline 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar