lørdag den 2. februar 2013

♥ Skabelon til papirslampe ♥



Jeg har fået rigtig mange henvendelser ang. min papirslampe. Og der er mange af Jer der har spurgt efter en skabelon til strimlerne.



              

Så nu har min søn lavet en der er lige til at printe ud hvis I trykker på linket herunder :-) 
*Tekst og tal vises IKKE på den udprintede skabelon*



Download af skabelon


Jeg kan samtidig fortælle at jeg arbejder på et par nye lampeprojekter,- som meget snart skulle kunne vises her på bloggen.
Indtil da vil jeg ønske alle mine søde læsere en skøn weekend.


                                                                   Knus fra Chapline

                                                                                       

9 kommentarer:

  1. Hej, Har du også en øvrig fremgangsmåde? Mvh Louise

    SvarSlet
  2. Hej Louise
    Du klipper en frygtelig masse trekanter ud efter skabelonen....smører lim fra limstiften på det øverste brede stykke af papirs trekanten og limer på ris lampen.
    Start nedefra og sæt en ny trekant tæt ved siden af den forrige.
    Når du er kommet hele vejen rundt bygger du oven på med nye trekanter men de næste sættes "imellem" de forrige...så de hele tiden overlapper dem der ligger under.
    Håber det giver mening :-)

    Knus Chapline

    SvarSlet
  3. Behandler du den med lak eller andet når den er færdig for at papiret ikke bliver grimt? Mvh Rikke

    SvarSlet
  4. Hej Rikke
    Alle mine lamper er jo prototyper/prøver så nej de er ikke behandlet med noget.
    Men nu har de efterhånden hængt længe de forskellige modeller og de er alle fine endnu :-)

    SvarSlet
  5. Hvilken slags papir bruger du?? Hvor er det bare en flot lampe;-)

    SvarSlet
  6. Tak skal du have.
    Jeg bruger ganske almindelig hvidt kopi papir til lamperne :-)

    SvarSlet
  7. Hej... Smukke ting du laver.. Den ris lampe du bruger hvor stor er den og har den hul i bunden...?? Starten du med at sætte trekanter på fra hullet af???

    På forhånd tak... ;-)

    SvarSlet
  8. Tak skal du have :-)
    Det er en af de største rislamper man kan få...tror den hedder 60 cm i dia.
    ja der er hul både i top og i bund og jeg starter med at sætte papir trekanterne på forneden og arbejder mig op :-)

    SvarSlet
  9. hvor er den flot :) vil selv i gang med den :) men hvad slags lim har du brugt

    SvarSlet