mandag den 5. december 2016

Lækker lækker lækker



Hej søde læsere og glædelig 5. december. 

Jeg lovede før weekenden, at jeg ville dele billede og opskrift på skønne trøfler. Det blev der ikke lige tid til da weekenden var fyldt helt op med projekter og juleadventshygge besøg. 




Jeg beklager desuden mange gange, skrev forkert,- det er ikke trøfler men havregrynskugler. Og de er super lækre. 

Denne opskrift har vi brugt i familien de sidste 30-35 år og jeg laver dem fast hvert år da mine børn også elsker dem.
Vi laver normalt dobbelt en potion. 




Opskrift på alm potion:  


5 kopper havregryn 
2 kopper sukker 
4 ss cacao  
50 g margarine 
3-4 tsk mandelessens (eller efter smagsønske) 
1 kop kold kaffe. 

Det hele blandes godt sammen og rulles til kugler. 
Kan trilles i kokos, chokolade mm. Opbevares koldt.


Nu skal der pyntes op i mine vinduer og så skal jeg have kigget på julegave ønsker. 

Ha` en skøn mandag. 

Pas godt på jer selv og hinanden. 

Knus og på gensyn 

Chapline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar