fredag den 15. december 2017

Lidt hygge... Og en opskrift.



Hej søde læsere... 

Så blev det fredag. 
En meget lang uge er ved at være ovre og jeg ser frem til weekenden. 

Jeg sidder lige nu ved min pc ( og skriver til jer), hører julemusik og lader roen falde over mig. Voksensønnen er kørt en tur til Århus for at købe julegaver, så jeg har lige lidt tid for mig selv til at lave Blogindlæg. 

Forleden bagte jeg disse super skønne kager, som jeg bager hver jul.
Alle der kommer i huset ELSKER dem og det kan jeg godt forstå, for de smager fantastisk. 
Og du skal da ikke snydes for opskriften :-) 

Vi har ikke rigtigt noget navn til dem,- så her hos oz bliver de mest kaldt for "lavakager". 


ca 25 stk


50 g blødt smør

150 g rørsukker

2 æg

Korn af 1 vaniljestang

125 g hvedemel

50 g kakao

1 tsk bagepulver

1/4 tsk fint salt

Flormelis til at trille i. 


Pisk smør, sukker, vaniljekorn og æg sammen i et par minutter med elpisker.
Bland mel, kakao, bagepulver og salt i en skål.
Hæld de tørre ingredienser ned til de våde og rør dejen sammen. Den skal kun lige røres til den er ensartet.
Stil skålen på køl i minimum 2 timer eller gerne natten over.
Tril kuglerne på størrelse med en valnød.
Vend kuglerne i flormelis og sæt dem på en bageplade.
Bages ved 180 grader (ikke varmluft) i ca 10-12 min


Og husk den vigtigste ingrediens...

Deles med een du holder af :-) 

God fornøjelse.


Pas godt på jer selv og hinanden.

Knus og god weekend.

Chapline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar