søndag den 16. december 2018

Dag 2, idé nr 2



Hej kære læsere.... 

Så er det søndag , nærmere bestemt 3. søndag i advent og tid til idé nr 2. 

I dag er det en opskrift jeg vil dele med jer. Det er een af mine yndlingskager og jeg bager dem KUN til jul. 
De er meget søde, men vi elsker dem og jeg synes bestemt de er værd at dele med jer.




                                                              ca 25 stk


50 g blødt smør

150 g rørsukker

2 æg

Korn af 1 vaniljestang

125 g hvedemel

50 g kakao

1 tsk bagepulver

1/4 tsk fint salt

Flormelis til at trille i. 


Pisk smør, sukker, vaniljekorn og æg sammen i et par minutter med elpisker.

Bland mel, kakao, bagepulver og salt i en skål.
Hæld de tørre ingredienser ned til de våde og rør dejen sammen. Den skal kun lige røres til den er ensartet.
Stil skålen på køl i minimum 2 timer eller gerne natten over.
Tril kuglerne på størrelse med en valnød.
Vend kuglerne i flormelis og sæt dem på en bageplade.
Bages ved 180 grader (ikke varmluft) i ca 10-12 min
Og husk den vigtigste ingrediens...
God fornøjelse. 

                                                                     

                                                           Deles med een du holder af :-)  


                                              Det  var alt fra mig i dag, jeg håber vi ses igen i morgen.       

                                                                                 Knus fra Chapline


Ingen kommentarer:

Send en kommentar