fredag den 14. august 2015

Pasta fettuccine



God formiddag mine søde læsere :-)

Det er fredag.... 
Og denne weekend kommer der igen besøg fra Sjælland 

              ♥


Jeg har for første gang prøvet at lave hjemmelavet pasta, nærmere bestemt pasta fettuccine.
Det var overraskende nemt og smager skønt. Køber aldrig mere færdig lavet.



Potionen rækker til 2-3 personer.

200 gram mel i en pyramide på bordet. Lav et hul i midten og slå 2 æg ned i.
Bland og ælt det godt sammen og pak det ind i vitawrap og stil det i kæleskabet i ca 1 time. Så er det klar til at blive rullet ud på bordet med mel.
Det var nu godt nok hårdt at rulle ud med kagerulle så manglede min mand :-)
Men det lykkedes,- dog ikke så tyndt som jeg ville ønske.
Da det var rullet ud lagde jeg det sammen i små buk med mel imellem ( har desværre ikke billeder) og til sidst skar jeg pastaen ud med en skarp kniv i smalle stykker. Og løftede det hele fra hinanden med fingrene.

Pastaen skal koge 2-4 min i rigeligt vand...salt er ikke nødvendigt.

Vi fik kylligebryst til,- skåret i stykker, steget på panden med en masse paprika, allroundkrydderi, salt og peber og til sidst blev der hældt fløde ved som fik lov til at koge ind og blive cremet.
Salat og hjemmelavet hvidløgsmør.

Hvad vi skal have denne weekend er endnu ikke helt på plads. Men jeg skal nok finde på noget og måske deler jeg endnu en opskrift med Jer.

Der bliver også arbejdet på mit lidt skøre lampeprojekt OG så har jeg arvet en lille lysekrone med ægte krystaller på. Den har jeg allerede flere ideer til :-)

Vil ønske Jer alle en dejlig weekend.

Pas på hinanden.


Knus fra Chapline


               ♥


Ingen kommentarer:

Send en kommentar