mandag den 17. august 2015

1 stk kaloriebombe...




God formiddag til en noget våd mandag...(her hos os)

En ny og dejlig uge er i gang og dermed også min slankekur.
 Også kaldt Operation vægttab :-)
Drømmen er at tabe 10 kg inden det nye år,- meeen det er nok lige optimistisk sat. Så jeg vil være ualmindelige glad hvis det lykkes mig at tabe 5 kg.

Det er nu ikke fordi jeg i forvejen propper mig med slik, kage og sodavand. Overhovedet ikke. Den står derimod meget mere på kylling, grøntsager og salat. Så hvad jeg lige kan gøre for at lægge min kost om bliver svært at finde ud af. Men jeg gør hvad jeg kan.
Og har heldigvis dejlige mennesker i mit liv der er søde til at komme med nyttige opskrifter og hjælp når der er brug for det.

Der har længe været lagt gå-ture ind i min hverdag, men ikke helt nok, så de skal både være hyppigere og længere.

Jeg er klar....og går all ind!


Kaloriebomben som overskriften lød på er ikke mig....selv om det kunne lyde sådan ;-)

Det er en dessert jeg lavede til i lørdags.
Og den smager skønt. Ja jeg smagte og det må man gerne. Jeg ønsker ikke at være total fanatisk omkring min kost. For så kører jeg nemlig hurtig sur i det.

Kaloriebomben gik rent ind her i huset og det vil helt sikkert blive en dessert vi vil lave fremover til fødselsdage og hygge-kom-sammen.




Opskrift:

Markroner
Daim
Marengskys
Fløde
Jordbær
Chokolade

Jeg knuste ca en ½ pose markroner ned i et fad. Der over knækkede jeg en stang Daim hen over. Jeg lagde en masse marengskys ned og dækkede det hele med en omgang flødeskum. Friske jordbær skåret i halve lagt oven på og til sidst hældte jeg smeltet chokolade over inden den blev sat i køleskabet før den skulle spises.
Og Uhmmm...den var god.



Nu kalder mandagens pligter...

Ha´ en skøn dag og husk at passe på hinanden.

Knus fra Chapline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar