onsdag den 2. december 2015

Har du et navn..?



Godmorgen søde læsere.

Jeg kører for tiden med nogle tidlige morgener og lange dage.
Der bliver stadig ordnet hus,- mest fordi jeg blev træt af vores gang og den nu er ved at blive lavet helt om. Mon jeg nogensinde bliver færdig med huset...? Håber at blive færdig med gangen inden weekenden da den igen står på besøg fra Sjælland :-)

Dagen i går endte med at jeg bagte disse sjove kager. De har ikke noget navn, så måske du har en god idé?
De er søde, men her i huset er de et hit.
Første gang jeg lavede dem, var de uden hasselnødder, dem jeg lavede i går var med. Og må sige at de er gode både med og uden.






ca 25 stk

50 g blødt smør150 g rørsukker
2 æg
Korn af 1 vaniljestang
125 g hvedemel
50 g kakao
1 tsk bagepulver
1/4 tsk fint salt
Flormelis til at trille i.


Pisk smør, sukker, vaniljekorn og æg sammen i et par minutter med elpisker. 
Bland mel, kakao, bagepulver og salt i en skål. 
Hæld de tørre ingredienser ned til de våde og rør dejen sammen. Den skal kun lige røres til den er ensartet. 
Stil skålen på køl i minimum 4 timer eller gerne natten over. 
Tril kuglerne på størrelse med en valnød. 
Vend kuglerne i flormelis og sæt dem på en bageplade. 
Bages ved 180 grader (ikke varmluft) i ca 10-12 min

Og husk den vigtigste ingrediens...

Deles med een du holder af :-)



Nu skal jeg i gang med alle mine planer.

God dag til jer alle.

  
Knus og på gensyn Chapline




Ingen kommentarer:

Send en kommentar